Cinci proiecte primesc finanțare în cadrul ediției Științescu 5.0 la Brașov

Fundația Comunitară Brașov, alături de Federația Fundațiile Comunitare din România, în parteneriat cu Romanian-American Foundation și patru finanțatori locali anunță cine sunt cei 5 finaliști ai ediției 5.0 a programului Științescu Brașov cu un buget de finanțare în valoare totală de 109.807 lei.

Fondul Științescu este un program dedicat educației STEAM, care finanțează și mentorează proiecte care ajută copiii să își dezvolte pasiunea pentru științe.

Fundația Comunitară Brașov, alături de Federația Fundațiile Comunitare din România, în parteneriat cu Romanian-American Foundation și patru finanțatori locali, susțin prin programul Științescu pasiunea pentru domeniile STEAM (științe, tehnologie, inginerie, artă și matematică) și le fac accesibile copiilor și adolescenților cu vârste cuprinse între 6 şi 18 ani.

Ediția 5.0 a acestui program este posibilă datorită finanțării acordate de către companiile Rap Group, Miele România, Duvenbeck și Pentalog.

Științescu încurajează inovarea și creativitatea, implicarea activă a elevilor, interdisciplinaritatea, motivația intrinsecă și dezvoltarea abilităților, mai mult decât transmiterea informațiilor, axându-se pe metode experiențiale de învățare.

„Romanian-American Foundation (RAF) finanțează Fondul Științescu încă din 2015, când a susținut primele patru fundații comunitare să piloteze programul în România. În 2023, 16 fundații comunitare din țară implementează programul cu suportul RAF, aflându-se în unele cazuri la a șasea ediție locală. Științescu Brașov a început în 2017 și a ajuns acum la a cincea ediție. Ca finanțator, ne dorim ca Fondul Științescu să fie un program al comunității, susținut de comunitatea locală. Grație eforturilor echipei Fundației Comunitare, Fondul Științescu Brașov are toate șansele de a fi un program sustenabil pe termen lung, alimentat exclusiv din surse locale, cu o comunitate bine închegată de inițiatori de proiecte, donatori recurenți și mentori de exceptie. Puterea de finanțare din ce în ce mai mare a programului și diversitatea inițiativelor STEM finanțate demonstrează că Domnul Științescu și-a găsit mulți prieteni în Brașov și se simte bine acolo.” – Roxana Vitan – Președinte Romanian-American Foundation

Juriul independent format din profesioniști din comunitate, cărora echipa Fundației Comunitare Brașov le mulțumește pentru implicare și dedicare, a avut de notat cele 13 proiecte STEAM ajunse în etapa finală în cadrul aceste ediții.

Membrii juriului:

Andrei Dumbravă – Senior IAM Consultant Atos

Cristi Irimia – Director Siemens Industry Software

Ioana Daia – Membru Board Fundația Comunitară Brașov

Aurelia Florea – Director Dezvoltare Organizațională și Resurse Umane Miele

Nadia Simona Comanici – Learning & Development Manager Pentalog Romania

Alina Porumb – President, Association for the Practice of Transformation (APT)

Ruxandra Nițu – facilitator și dezvoltator comunitar

Echipele de proiect au venit cu idei fascinante combinate multidisciplinar în mod inspirat din ariile: robotică, inteligență artificială, VR & AR, programare, IOT, modelare digitală, electronică, matematică, logică, geografie, grafică digitală și broderie, imprimare 3D, machine learning, digitalizarea educației sportive, școală media, conceperea și realizarea unor mașini self driving.

Metodele de învățare propuse au fost experiențiale, aplicate,interactive, ludice, axate pe peer learning sub ghidajul unor mentori inspiraționali cu expertize fabuloase.

Iată care sunt cele 5 proiecte care vor fi implementate până la final de mai, cu un buget total de 109.807 lei și care sunt menite să ajute la dezvoltarea orașului și să îl transforme într-un centru al științei și al inovației.

  1. Education in Virtual and Augmented Reality – Grupul de inițiativă ArtByte – Buget: 21.987 lei

Obiectivul principal al proiectului este  împărtășirea cunoștințelor despre noile descoperiri științifice, în special cele ce pot fi replicate de oricine. Dorește să insufle copiilor dorința de a merge mai departe pe un domeniu realist, precum știința și să continue cu explorarea în acest domeniu, implicându-se chiar ei într-un proiect. Astfel, sunt incluși în activități de tipul “do-it-yourself” (DIY), fiecare tânăr va lucra alături de un mentor pentru a dezvolta o aplicație de VR sau AR. Conținutul educativ creat va fi încărcat atât pe YouTube, cât și pe Tik Tok, Facebook, Instagram.

  1. Metavers Studio – Academia de informatica – Fundația Partener Brașov – Buget: 22.000 lei.

Termenul Metavers se referă la un univers multiplu, alcătuit din mai multe universuri paralele percepute simultan, cel real și cele virtuale. Ideea proiectului este crearea unui studio în care beneficiarii să realizeze conținut, materiale video, software și proiecte inovative pentru activități VR și AR. Întregul proiect este destinat tehnologiilor VR&AR. 

  1. Clubul micilor inventatori – Grupul de inițiativă Tech Kids Academy – Buget: 22.000 lei.

Proiectul își propune să efectueze cursuri într-un mod non-formal în mai multe domenii de interes din aria STEAM, precum Arduino, grafică / printare 3D, Lego Mindstorms, programare Scratch, programare Kudo, programare Minecraft și inteligență artificială, în cadrul cărora se vor dezvolta 10 prototipuri. Pentru o mai bună expunere, asamblarea acestora va fi înregistrată și încărcată pe TikTok, Instagram și YouTube, iar după finalizare, prototipurile vor fi expuse la muzeul de Științe din Brașov.  Cursanții vor avea la dispoziția lor pe parcursul cursurilor mai multe echipamente și kit-uri specifice activității desfășurate, iar procesul de învățare va fi de tipul “do it yourself”.  În cadrul acestui proiect 400 de tineri vor participa la aceste cursuri, să-și descopere pasiunile tehnice și să se dezvolte în această direcție.

  1. SmartByte – Grupul de inițiativă Mountain Will – Buget: 22.000 lei.

Proiectul urmărește învățarea practică a beneficiarilor a unor concepte de bază privind AI&ML – tehnologii moderne și de mare interes, prin 2 tipuri de activități principale, urmărind dezvoltarea beneficiarilor pe mai multe planuri: 

  • Workshopuri introductive, unde beneficiarii vor învăța în mod practic, prin crearea de aplicații demonstrative tehnologiile AI și ML (ex. Roboți Conversaționali, Comenzi Vocale, Recunoașterea gesturilor, detectarea obiectelor etc.)
  • Realizarea unui proiect competițional (Self Driving Car), de către o echipă de beneficiari, care să folosească tehnologii de AI și ML în vederea participării la expoziții și concursuri de profil.
  1. S.O.S. TEAM – Grupul de inițiativă Caravana cu Lilieci – Buget: 21.820 lei.

Este un proiect-intervenție în urma căruia se va înființa un club de robotică în Școala Gimnazială din Hălchiu, activitățile STEAM realizate în școală în acest moment fiind organizate sporadic sau deloc. Acest club de robotică va fi dotat cu imprimantă 3D și kit-uri de robotică și programare pentru a fi folosit recurent atât în orele de informatică și TIC, cât și la alte materii precum engleză, științe ale naturii, biologie, matematică, limbi străine, arte, etc.

Proiectul își propune să fie un start în școală pentru atragerea de resurse de tehnologie și organizarea recurentă de activități STEAM inovative la clasă, actualizând totodată nivelul de formare și abilități digitale ale profesorilor pentru ca aceste abilități să fie ulterior transferate elevilor.

Detalii referitoare la evoluția și implementarea celor 5 proiecte în cadrul programului Științescu 5.0, vor fi disponibile pe site-ul https://brasov.stiintescu.ro.

Cum au arătat edițiile precedente ale Fondului Științescu Brașov?

Primele 4 ediții Științescu Brașov au sprijinit 45 de proiecte STEAM, cu un buget total de peste 600.000 lei, oferind acces la educație alternativă pentru peste 8.000 de copii. Ideile s-au concretizat în laboratoare interdisciplinare, programe de robotică, mașini de curse, dispozitive de studiu al fenomenelor naturale și al proprietăților alimentelor, materiale didactice interactive, ateliere 3D print și Embedded Development, arhitectură și teatru, participări la târguri, conferințe științifice și competiții naționale și internaționale.

Lista proiectelor, poveștile lor, ale echipelor de proiect și testimoniale video sunt disponibile pe site:

Ediția pilot – http://brasov.stiintescu.ro/proiecte-finantate-2017/

Ediția 2.0 – https://brasov.stiintescu.ro/category/proiecte-finantate-editia-a-ii-a-2018-2019/

Ediția 3.0 – https://brasov.stiintescu.ro/editia-3-0-2019-2020/

Ediția 4.0 – https://brasov.stiintescu.ro/2022/08/05/raport-de-editie-stiintescu-4-0-la-brasov/

 ————————————————

Despre Fundația Comunitară Brașov

Fundația Comunitară Brașov are misiunea de a crea punți între nevoile și resursele locale și de a acționa ca un catalizator pentru o comunitate mai unită, mai generoasă și mai solidară. În activitatea sa de 8 ani, a finanțat și mentorat 250 de proiecte comunitare și a acordat un buget de 4.588.925 lei prin mobilizarea a 100 de donatori corporate și a celor 11.376 de donatori individuali și a persoanelor resursă din comunitate.

Detalii despre mișcarea de fundații comunitare, puteți găsi, accesând: https://ffcr.ro/fundatii-comunitare/

 

Despre Fondul Științescu

Fondul Științescu este o mișcare națională de reenergizare a educației STEAM care-i încurajează pe cei pasionați să le arate copiilor – prin experimentare, activități practice și joc – acea latură a disciplinelor științifice care cu greu poate fi descrisă în manuale.

Științescu, a cărui menire este să-i ajute pe copii să descopere sensul ultim al științelor, le oferă mentorilor – profesori, elevi, studenți, profesioniști din toate domeniile – finanțări, resurse, îndrumare și sprijin.

În prezent, Fondul Științescu este implementat de mai multe Fundații Comunitare din țară: https://stiintescu.ro/despre-program/

Leave a Reply

Your email address will not be published.